• کابینۀ شخصی

چگونه با ثبات ترید کرد؟ مصاحبه با صاحب مقام موم در مسابقۀ Traders Triple Chase.

10 فور 2017

چگونه با ثبات ترید کرد؟ مصاحبه با صاحب مقام موم در مسابقۀ Traders Triple Chase.

مشتریان گرامی!

مصاحبه با معامله گر با نام مستعار khredozhs خدمت شما ارائه می گردد. در آن در بارۀ مسیر معامله گر در مسابقه، فوت و فن های استتراتژیک و نقش شانس در تجارت فارکس حکایت شده است.

کمی در مورد خود تان توضیح دهید.

- من در روز 20 ژانویه 1960 در شهر روبژنایه استان لوگانسک به دنیا آمدم و از سال 1982 در شهر خرسون ساکن و مشغول به کار هستم. تصحیلات خود را در زمینۀ علوم فنی، پایه کارشناسی کسب کردم. و در بازار فعارکس از سال 2008 فعالیت دارم.

 فعالیت در بازار فارکس برای شما چه اهمیتی دارد: آیا به عنوان درآمد اصلی است یا فقط سرگرمی با امکان کسب درآمد جانبی؟

- به مدت چند سال اول این کار برای من یک سرگرمی بود، و اگاهی هم موفق به کسب درآمد می شد، اما اکنون به منبع اصلی درآمد تبدیل شد. سعی من بر این است که این وضعیت را در آینده حفظ کنم.

در ابدای فعالیت خود در بازار فارکس آیا اهداف خاصی را مد نظر داشتید؟

- هدف من یاد گرفتن ترید کردن و کسب درآمد از این کار بود.

در ابتدا فعالیت من گاهی موفقیت آمیز بود و گاهی ناموفق، اما با این حال هیچ شکی در مورد دورنمای روشن و اینکه بتوانم به درآمد ثابت برسم هیچ وقت نداشتم.

آیا شما آموزش خاصی را گذراندید یا اینکه خودتان اصول تجارت را یاد گرفتید؟ آیا در دوره ها و سمینار های آموزشی شرکت کردید یا کتابهای تخصصی را خوانده اید؟

- تمام اطلاعات مورد نیاز را در اینترنت پیدا کرم:

کتابها، شرح سیستمهای ترید، تبادل نظر در تالارهای گفتمان. در واقع من بلادرنگ به ترید کردن در حساب واقعی پرداختم و همزمان با این مسائل تئوری را مطالعه می کردم و سعی می کردم از اشتباهات خود عبرت بگیرم. در حال حاضر عمدتاً با استفاده از سیستم معاملاتی که خودم طراحی کردم ترید می کنم و در کارم از حد اقل انتیکاتور ها استفاده می کنم. همچنین مسائلی چون تحلیل فوندامتال و اخبار مورد توجه من قرار می گیرند.

آیا به نظر شما هر کس می تواند کسب درآمد در بازار فارکس را یاد بگیرد، یا این کار برای هر کس مناسب نیست.

- به عقیدۀ من کاری یا فعالیتی که برای هر کس بلاستثنا مناسب باشد، وجود ندارد. فقط افرادی می توانند از این کار سود ببرند، که مسائل مربوط به بازار بین المللی تبادلات ارز را به طور جدی بگیرند و بتوانند پشتکارانه و موشکافانه تلاش بکنند، نه اینکه به عنوان یک بازی و سرگرمی به آن نگاه کنند. و بعلاوه، این فعالیت باید موجب شادی و رضایت معنوی معامله گر نیز واقع شود. یکی از عناصر دیگر موفقیت – ثبات روانی است و تمانایی پایبندی و پیروی از اصول و قواعد شخصی، عبرت گرفتن از اشتباهات مرتکب شده و تلاش مداوم برای تکرار نکردن آنها در آینده است. اگی یکی از عناصر بالا نباشد، این کار برای شما مناسب نیست و باید دنبال کار دیگر باشید که با نظم ذهنی و اخلاقی شما سازگار باشد.

آیا به نظر شما راهی برای ایجاد درآمد ثابت و دائم در بازار فارکس جود دارد؟ و الزامات آن چه است؟

- هیچ نسخه ای آماده برای رسیدن به سودمندی ثابت و پایدار در بازار فارکس وجود ندارد. اما خودم چند نقطۀ کلیدی کشف کردم، که بدون رعایت آنها رسیدن به سودمندی در این بازار میسر نمی باشد.

شما باید قواعد و اصول سیستم معاملاتی خود را دقیق و بدون اینکه تحت تأثیر احساسات قرار بگیرید، انجام نمایید. ناگفته نماند که در میان سیستمها و روشهای متعدد تریدینگ، هیچ کدام ضمانت نمی دهد که شما قطعاً و به طور ثابت و دائم به سود برسید. امّا با این حال، انتخاب یا طراحی یک یا حتی چندین سیستم که بر طبق اصول آنها به گرفتن و بستن موقعیت های خود می پردازید، الزامی است. طبیعی است که وضعیت بازار شدیداً متغایر است و در بعضی از مواقع سیستم شما جواب نمی دهد. افرادی که قادر به عکس العمل مناسب نسبت به تغییرات بازار هستند و می توانند در شرایطی که بازار به سختی قابل پیشبینی است عوامل فوندامنتال و اخبار مهم را در نظر بگیرند ، از امکانات بیشتری برای کسب سود ثابت برخوردار هستند. همچنین یکی از قواعد دیگری که اهمیت ویژه دارد و همه از آن آگاه و با آن موافق هستند، وجود دارد، اما کمتر کسی است که آن را رعایت می کند، و این قاعده "مدیریت سرمایه" نام دارد. به جرأت می شود گفت که تقریباً تمام موارد از دست دادن سرمایه حساب به این علت اتفاق میفتند. متأسفانه بسیاری از سرمایه گذاران نیز فقط به شاخص سودمندی حساب توجه دارند و اصلاً متوجه "مشغول بودن" سرمایه حساب مدیر حساب پم نیستند، و نتیجه سرمایه خود را از دست می دهند. مشغول بودن دپوزیت به میزان 50 درصد یا بیشتر باعث می شود که تریدینگ به قماربازی تبدیل می شود و از دست دادن سرمای مسئلۀ فقط زمان است که دو دیر یا زود اتفاق میفتد، و بخصوص در صورتی که از اردرهای توقف کننده استفاده نشود.

رعایت اصول مدیریت سرمایه رکن کسب درآمد ثابت و پایدار در بازار فارکس است.

آیا فارکس تغییراتی در زندگی تان به وجود آورده؟

- در طی سالهای اول در زمای که به اندازۀ کافی تجربه و دانش نداشتم، احساسات متفاوتی نسبت به این بازار دست می داد. اما به مرور زمان سهم احساسات مثبت بیشتر میشد. در طی 2 الی 3 سال اخیر فعلیت در بازار فارکس را به عنوان یک شغل مورد علاقه می بینم و از در صورت از دست دادن آن دچار استرس شدیدی خواهم شد! و چون این کار با سود قابل توجهی همراه است دو برابر موجب خوشحالی من میشود.

آیا تا به حال در مسابقات در زمینۀ فارکس شرکت کرده بودید؟ آیا به مقامات برتر رسیده بودید؟

- من در مسابقات زیادی شرکت داشتم، و بعضی مواقع به مقامات بالا می رسیدم. تقریباً می شود گفت که بین مسابقات مختلف تفاوت های اندکی وجود دارد. و به عقیدۀ من مسابقۀ Trader`s Triple Chase در میان مسابقات مشابه بهترین است و نه تنها به خاطر جایزه های گزاف بلکه هم به خاطر پاختگی و سنجیدگی آن است که حتی در اولین مرحله ای که در حساب دمو برگزار می شود، تریدنیگ به صورت حداکثر به تریدنگ در حساب واقعی شباهت دارد. در مسابقۀ Trader`s Triple Chase از سال 2015 شرکت می کنم. یک بار موفق به برنده شدن در مرحلۀ اول شدم، سپس کمی بدشانس بودم و توانستم فقط به مقام 11 برسم. اما اطمینان داشتم که اقدام بعدی موفقتر خودهد بود. وقتی که وارد مرحلۀ دوم شدم، به جای کسب نامرات به هر نحوی که شده به حفظ حساب اولویت دادم. و خوشحال هستم که در این کار موفق بودم.

از چه طریق در مورد مسابقۀ Traders Triple Chase با خبر شدید؟ از طریق تبلیغات اینترنتی، شبکه های اجتماعی، لیست پستی الترونیکی یا از طریق دوستان؟

- با مسابقه از طریق اینترنت آشنا شدم. تا آن جایی که یادم هست، در سایت FIBO Group.

در انتخاب کارگزاری کدام معیارها را در نظر دارید؟

- شرایط معاملاتی مانند میزان اسپرد و کیفیت اجرای اردرها ارجهتر از بقیه مسائل هستند. همچنین موارد مثل سرعت انجام برداشت، سابقۀ بعالیت کارگزاری در بازار، شهرت (نظرات و توصیه ها) حائز اهمیت هستند. از این لحاض از میان بروکرهایی که می شناسم FIBO Group را برتر و برتر از همه می دانم.

از چه مدتی شما به همراه FIBO Group مشغول به ترید هستید؟

در سال 2015 با شرکت کردن در مسابقه شروع کردم.

برای معامله گران چه آرزوهایی را دارید؟

- اهداف جدی را برای خودتان انتخاب کنید و به یاد داشته باشید که چنانچه بتوانید خودتان را در مورد میسر بودن این اهداف متقاعد سازید، به احتمال زیاد قادر خواهید بود آنها را تحقق ببخشید. چنانچه در محاسبات خود مطمئن هستید هراس از ورود به معامله نداشته باشید و از این مهمتر اگر محاسبات شما صحیح در نیامده، نترسید با زیان از معامله خارج شوید. آرزو دارم که برخلاف ناکامی های گذرا، ایمان به توانمندی خود و اعتماد

 به نفس را از دست ندهید!

با احترام فیبو گروپ